[mErEkA bkN pEngiKut AyaH piN]

Isnin, November 19, 2012

Ahad, November 18, 2012

Sayang anak, ajar-ajarkan.

Budak-budak kalau tak nakal, jangan dipanggil budak-budak. Terpulang pada kita bagaimana nak mengajar mereka. Kasar, lembut, nasihat, pukul, cubit, pilihan ditangan kita.

Aku ada cara tersendiri. Aku bawa mereka ke tempat yang mereka paling takut. 


Kubur.

Kubur arwah datuk dan nenek isteri aku terletak kurang 1 kilometer dari kediaman kami. Belum sampai pun mereka dah menangis ketakutan. Sampai di kubur, aku suruh mereka baca Al-Fatihah dan berjanji jangan buat nakal lagi.

Buat masa ini, kaedah itu berkesan.

Jumaat, November 09, 2012

Mini Konvo

Pagi tadi aku dan isteri pergi ke istiadat mini konvo si abang.

Seronok tengok abang excited nak naik pentas. Harap pengalaman ini menjadi semangat untuk abang berusaha lebih gigih di masa depan.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Rabu, November 07, 2012

'Pen'


"pa, amik pen"
aku bagipen.

"pa, amik pen"
aku bagi pensel.

sekali lagi.

"pa, amik pen"
aku bagi pensel warna.

dia merengek, marah..

"kamek nak pen"

"pa, oo papa, amik pen!"

...

lama aku carik 'pen'...

rupanya dia suruh ambik BUKU.


Published with Blogger-droid v2.0.9

Ahad, November 04, 2012

Menyakat

Budak ni memang champion kalau menyakat.

Published with Blogger-droid v2.0.9

Khamis, November 01, 2012

Membesar

Si kecik ni membesar dengan sihat sejak kami berpindah ke Kuching. Bertukar angin agaknya.

Dah semakin bijak. Petah bercakap, hebat menyakat, pandai bergaduh dengan abang-abang. Hobinya menulis dan tengok youtube.

Bulan 12 nanti dah 2 tahun dan insyaAllah akan ada adik jugak. Persiapan pun dah hampir lengkap. Mudah2an semuanya selamat nanti. Amin, insyaAllah.

Published with Blogger-droid v2.0.9

[HARI PENUH SEJARAH]

[HARI PENUH SEJARAH]
2 APRIL

[CAHAYA MATA]

[CAHAYA MATA]
Armand, Abril & Aiman