[mErEkA bkN pEngiKut AyaH piN]

Khamis, Jun 04, 2009

MaXis BroadBanD CusToMer SerVice


Kalo kat rumah untuk online aku gune maxis broadband. Kat area rumah aku ni line die mmg mantaplah ok..Laju je..Kat Seremban rumah mak aku pun sama..Kekadang je lah slow skit.
Semalam broadband aku ni wat hal skit..tengah2 online tetiba je networknya problem..
Aku pelik lah jugak tetiba jadik mcm ni..

So aku pun call lah Customer Service khas untuk Maxis broadband ni 1800-82-2000. Kebetulan Fiza ada singgah jap kat rumah aku semalam. So aku mintaklah dia call kan untuk aku untuk tanye pada Customer Service apa masalah yang dah jadi.

Fiza dapatlah sorang mamat ni, orang melayu kita lah. Fiza tanya napa broadband takleh nak guna. Dengan senang hati dan angkuhnya mamat tu jawab yang account aku dah kene sekat tak bayar bil. Kepala otak dia cakap mcm tu. Kalo aku tak bayar maknanya phone aku ni pun takleh lah guna sebab bil phone aku and broadband masuk dalam satu bil. Punyelah aku sakit hati dengan jawapan mamat tu, aku call semula customer service tu.

Sekarang aku dapat seorang lelaki keturunan cina. Aku tanya dia apa masalah yang berlaku pada broadband aku ni. Dengan baiknya dia ajar aku satu persatu apa patut yang aku kene buat untuk elokkan balik network aku ni. Hasilnya broadband aku dah berjaya dipulihkan balik.
Aku pun terus ucapkan berbanyak terima kasih pada budak ni dan aku ceritakan padanya apa yang dah terjadi pada aku dengan panggilan yang aku buat sebelum ni. Aku luahkan rasa tak puas hati aku pada dia sebab aku tau setiap perbulan aku dirakamkan.
Memang teruklah mamat melayu yang senang hati cakap aku tak bayar bil. Pada hal pemalas nk bantu orang yang perlukan bantuan.

Aku puji budak cina ni sebab sanggup tolong aku berbanding dengan mamat yang tak guna tu. Aku harap adalah orang maxis yang baca apa yang aku tulis ni. Biar mamat tu tau apa effectnya kalo sesuka hati buat customer. Wei aku guna Maxis ni aku bayarlah..Jangan sesedap hati je cakap orang tak bayar padahal ko pemalas.

Pengajaran pada cerita aku ni, kalo korang buat panggilan ke Customer Service ko mintak namanya. Kalo tak puas hati dengan caranya korang mengadu pada penyelia nya terus. Baru die tau.
Tak silap aku nama budak cina tu Eric or Alan..Anyway thankz for your help...



3 ulasan:

  1. Eric?? awak ni asik teringat kat Uncle Eric ke yang?? Hahahah.. Bukan Eric or Alan.. Tapi Alex.. hihihi...

    BalasPadam
  2. ops lupe lak alex rupenye hahahaha

    BalasPadam
  3. takpe..
    normal lah tu..
    awak kan dah tua..
    Hihihih..

    BalasPadam

[HARI PENUH SEJARAH]

[HARI PENUH SEJARAH]
2 APRIL

[CAHAYA MATA]

[CAHAYA MATA]
Armand, Abril & Aiman