[mErEkA bkN pEngiKut AyaH piN]

Khamis, Jun 04, 2009

TuKaNg BaSuH KereTo

Kat apartment aku tinggal ni ade disediakan khidmat untuk membasuh kereta penduduk2 kat sini..Bayaran bulanan takdelah mahal just RM35 je sebulan..Kat kawasan apartment aku mamat ni datang untuk basuh pada hari Ahad,Selasa dan Khamis sahaja..
Takpelah kan at least tak yah nak sibuk2 kat car wash luar..Niat pun nak tolong mamat ni.Kesian...

Mula2 mamat ni basuh memang ok..Setiap pagi pergi kerja mesti kereta aku berkilat je..Kalo time hujan pun dia akan basuh bila hujan dah behenti..Takpun kalo hujan sampai malam,pagi2 buta lagi dia datang untuk basuh kereta aku..

Tapi semenjak akhir2 ni dia ni dah mula nak mengelat..Aku fahamlah kalo waktu hujan..Tak basuh pun takpelah..Tapi camner pun dia kene jugaklah gantikan hari yang dia mis nak basuh kereta aku ni pada hari yang lain..Ni tak dia wat tak tau je..Mule2 dulu aku tak kesahlah..Tapi sekrang ni dah melampau sangat...

Bayar bulan2 nak penuh tapi kerja tak cukup hari..Mana boleh jadik mcm ni..Rugilah aku..Nampak sangat dia mcm berkira sangat..Aku pun apa lagi jumpa mamat ni bgtau dia yang aku taknak dah upah dia untuk basuh kereta aku lagi..Lantak dia lah..Orang nak tolong dia tapi dia lah wat hal...

Sekrang ni baik aku basuh kat Car Wash luar..Kat area rumah aku ni berlambak Car Wash..Tak heran pun aku..
Susahlah kalo dapat orang yang berkira sangat ni..Dia jadi berkira, so kenelah aku berkira jugak..

PADAN MUKO KO...!!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[HARI PENUH SEJARAH]

[HARI PENUH SEJARAH]
2 APRIL

[CAHAYA MATA]

[CAHAYA MATA]
Armand, Abril & Aiman