[mErEkA bkN pEngiKut AyaH piN]

Rabu, November 25, 2009

SeLeKoh DuRJanA

Memang selekoh ini telah banyak menewaskan pengguna jalan raya, samada selepas hujan ataupun waktu malam..Ini kerana selekoh yang berbentuk seperti huruf 'S' yang terdapat disini adalah selekoh yang sangat bahaya kepada pengguna jalanraya sekiranya kenderaan seperti kereta atau sebagainya dipandu dengan laju atau cuai...

Ditambah lagi dengan keadaan tayar yang kurang memuaskan, tidak mustahil pengguna jalan raya akan menjadi mangsa Selekoh Durjana ini.Ketika aku dilokasi kejadian, jalan sangat licin.

Entah berapa banyak yang sudah menjadi mangsa selekoh ini. Tiang lampu yang dipasang betul2 ditempat kejadian (yang sama) telah berpuluh kali ditukar jika kemalangan yang serupa berlaku..

Lokasi: Lebuhraya SKVE (Menghala ke UPM)
Waktu kejadian: 12.00 Tgh


Kereta yang terbabas


Kereta menghala semula ke Putrajaya





Sepasang kekasih yang cuma mengalami kecederaan ringan

Aku cuba untuk menghulurkan bantuan kepada pasangan kekasih terbabit untuk membawa mereka ke hospital atau ke rumah, tapi pelawaan aku ditolak dengan begitu baik sekali, sambil tidak berhenti mulut pasangan ini mengucapkan terima kasih kepada aku atas pertolongan yang hendak aku hulurkan..


4 ulasan:

  1. kat haiway SILIKON tu kan? memam durjana selekoh tu, elok berhati² kalo lalu situ...da banyak kes dah...dalam sebulan ai rasa ada lah dalam 7-8 kes...
    TAHNIAH jang, atas usaha murni yu utk membantu mangsa..('',)

    BalasPadam
  2. Sebab tu zureen takut sungguhlah nak bawak kereta..

    BalasPadam
  3. kalau nak jadi tu tak kire orang..kalo 20 tahun pengalaman drive pun tak semestinya tak kena.apa yang penting tawakkal je pada yang maha esa.Insyaallah kita selamat..Janji kita hati2..Kalau dah kena nk buat camne..kita tak langgar orang orang langgar kita..Malang tak berbau heheh

    BalasPadam

[HARI PENUH SEJARAH]

[HARI PENUH SEJARAH]
2 APRIL

[CAHAYA MATA]

[CAHAYA MATA]
Armand, Abril & Aiman