[mErEkA bkN pEngiKut AyaH piN]

Isnin, Mei 11, 2009

TuduNg?????????

TUDUNG....adakah tudung itu sekadar hanya untuk menutup aurat wanita yang beragama islam atau pun sekadar hiasan diatas kepala ataupun sekadar mengikut trend semasa...
Adakah orang yang memakai tudung itu adalah orang yang baik,bersopan santun dan menjaga tatasusilanya...

Bukan semua yang memakai tudung itu tidak baik bagi pandangan aku, cuma segelintir sahaja yang mencemarkan imej pemakai tudung ni...Segelintir ni lah yang menjadikan aku tidak lagi percaya bahawa orang yang menggunakan tudung ini adalah orang yang betul2 baik, bersopan santun dan sebagainya..

Kenapa nak mencemarkan kesucian pemakaian tudung ni...???? Bagi aku orang yang memakai tudung ni membawak imej orang islam, orang melayu terutamanya, seorang perempuan yang baik dan sebagainya lah yang elok2..
Tapi manusia tetap manusia...bukan semua yang betul2 baik..Aku pun takdelah cakap diri aku ni betul2 baik..Ade jugak jahatnya....

Bagi aku kalo nak buat bende2 yang tak kurang elok, mcm nak menari ke, menyanyi terlolong2 tak tentu arah ke, terjerit2 tak tentu hala...tak yah lah pakai tudung ni...
Aku kekadang sedih tengok orang2 yang mcm ni..Yelah duniakan...Bukan nak masuk campur hal peribadi masing2 tapi kite semua bleh pikir sendiri lah...

Macam mana nak tunjukkan pada bangsa lain yang kite ni orang yang baik, sopan,lemah lembut.dan mcm2 lagilah.....
Saja bukak topik ni sebab pengalaman aku harini dan pengalaman di masa lalu..
Jgn baca jika rasa sensitif..Terima Kasih..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

[HARI PENUH SEJARAH]

[HARI PENUH SEJARAH]
2 APRIL

[CAHAYA MATA]

[CAHAYA MATA]
Armand, Abril & Aiman